Friday, January 20, 2017

20 hari bulan 1, dua ribu tujuh belas

Setiap kali 20hari bulan menjelma ni. mula lah, kisah poket. bila poket da kering, member ajak makan, bila member ajak makan, poket kena keluar, bila poket kena keluar wang mula merosot, kah! kah! kah!

Aduhai, kadang-kadang nk luah kan kata-kata ke member tu xsampai hati, terpikir la macam-macam, dia kata nanti si awak nya ni xsporting lah, xnk bermasyarakat baik duduk hutan lah, takut sangat duit habis lah ..

Si tuan badan ni ikut kan je lah. ikut. ikut. ikut. hah! cukup bulan parah, kontang. kering. Tapi sesungguhnya bantuan yg Esa ada dimana-mana, rezeki ada dimana-mana, hah! hah! hah! Alhamdulillah setakat yang ada ni, xkebulur duk malaysia. *tadah tangan syukur ya Rabb.

bye =)

2 comments:

  1. Memang rezeki itu datang dimana saja tanpa pengetahuan kita, maka dari itu kita harus banyak - banyak bersyukur, agar hidup kita berkah dan selalu menyenangkan. Saya sendiri pun hanya pegawai jet cleaner pembersih yang berada di Tangerang, dengan bersyukur alhamdulillah kehidupan saya tercukupi.

    ReplyDelete
  2. Alhamdulillah, seandainya saya mendapatkan rezeki saya ingin sekali membeli chest freezer gea, supaya anak saya tidak terlalu sering membeli es diluar dan sekaligus membuka usaha kecil kecilan.

    ReplyDelete

you are the smartest =)